27. L’ATAC PIRATA!!!
Extret del “Diari de la
volta al món 2020”
Eren les 5 de la matinada. Estàvem
dormint plàcidament al nostre cambrot del MSC Magnífica, navegant enfront de
les costes de Somàlia, quan he sentit una remor llunyana que anava in
crescendo... Saltant-me les estrictes regles establertes pel capità del vaixell
en navegar per zones perilloses farcides de pirates somalis però sense encendre
cap làmpada he corregut les cortines i he sortit al balcó de la cabina. El sol
eixia tímidament en l’horitzó. Estirant el cap, escoltava que el brunzit
creixia per moments. Molt lluny encara, per la proa del vaixell, m’ha semblat
distingir dues llums al cel, una davant i l’altra rere la primera. Passats uns
moments brevíssims i en mig d’un soroll ja intens ja he pogut veure de què es
tractava. S’apropaven a tota metxa dos helicòpters!! En uns instants els he
distingit perfectament. Al davant venia un AH-64 Apache americà i rere seu un
Mi-26 rus. De lectures sobre aviació immediatament he recordat que l’Apache va
armat amb un canó i míssils i què el Mi-26 pot portar fins a 80 homes a bord...
Glups...
Ja eren quasi al damunt nostre quan
he vist com un projectil sortia disparat del primer helicòpter i immediatament
una gran explosió eixordadora s’ha produït en el pont de comandament del MSC
Magnífica. En pocs segons l’Apache ens havia superat i el Mi-26 era sobre
nosaltres suspès estàtic a l’aire, com un immens borinot que ingràvid, des de
les altures, guaita la flor que en breu succionarà. He pogut veure com d’ell es
desprenien amb una rapidesa sorprenent mitjançant cables automàtics, homes tots
encofurnats amb vestimenta militar negra, passamuntanyes, uns armats amb
metralletes i uns altres portadors de grans sacs de lona, els coneguts “petates”
militars. Semblaven aranyes... He pogut comptar-ne com a mínim 40!!
-
Què passa?
-
Ens ataquen els pirates somalis!! He respost com he pogut amb els espasmes què
m’havien produït les imatges presenciades.
-
No ens moguem i esperem... Li he dit, mentre sentíem obrir i tancar les portes
dels cambrots veïns i veus i crits dels seus ocupants.
Passats
uns minuts, molt pocs, per la megafonia de la nau hem escoltat atònits el
següent comunicat:
-ATENCIÓN!! ATENCIÓN!! Les habla el capitán desde lo que
queda... del puente de mando. Escuchen con atención pasajeros, tripulación y
cuerpo de seguridad el mensaje y las instrucciones que les voy a transmitir y
que han de obedecer al pie de la letra, repito OBEDECER AL PIÉ DE LA LETRA!!
Amb veu trèmula i solemne alhora,
ha continuat:
-Les habla el
capitán de nuevo. Hemos sufrido un asalto de un comando armado. En estos
momentos tengo una metralleta apuntándome y mandándome que les diga lo
siguiente:
Si no siguen
las directrices que les voy a dar pondrán mi vida en peligro de muerte y la de
toda persona que pretenda oponerse a las órdenes siguientes:
Pasajeros y
tripulantes:
Deben quedarse
inmóviles en sus camarotes con la puerta abierta.
Deben dejar
abiertas las cajas fuertes situadas en los armarios.
Deben esperar
instrucciones a seguir.
Personal de
mando, oficinas y equipo de seguridad:
Sigan en todo
momento las órdenes que reciban sin oponer resistencia alguna. Ponen en peligro
mi vida, la de los pasajeros i la suya.
No deben
presentar ningún tipo de resistencia i obedecer.
Deben esperar
instrucciones a seguir.
El comunicat s’ha anat repetint
sense parar en cinc idiomes, mentre els assaltants en equips de quatre per
coberta anaven recorrent els passadissos, de proa a popa, dos per babord i dos
per estribord, un amb una bossa a la mà
i l’altre amb una metralleta, entrant a cada cambrot i omplint la saca amb
les joies i diners que hi trobaven. L’operació ha estat tan ràpida que ningú ha
tingut temps de treure i amagar el que tenia guardat a la caixa forta.
En paral·lel, una altra part de
l’escamot recorria les dependències administratives del vaixell i buidava els
calaixos i caixes de seguretat a tota velocitat.
Tothom ha seguit les ordres emeses
pels altaveus sense piular, conscients que l’amenaça de mort al capità i altres
en cas de no obeir era molt seria. L’equip de seguretat els primers, tripulants
i passatgers han complert escrupolosament amb les consignes emeses per
megafonia, sabedors tots de què es jugaven.
A les 5.30 hores en punt, des de la
coberta superior, els assaltants feien ascendir pels cables automàtics que
penjaven del Mi-26, primer les saques plenes del botí obtingut i després
ascendien ells mateixos fins a l’helicòpter.
En un obrir i tancar els ulls, a
les 5.40 hores, mitja hora escassa des que aparegueren sobtadament, havien
desaparegut els pirates i s’havia fet el silenci més absolut només alterat per
la remor de les ones del mar. El sol ja lluïa en l’horitzó tenyint de vermell
els núvols que omplien el cel. Aquest plorava sang... El MSC Magnífica anava a
la deriva enfront de les costes de Somàlia amb el pont de comandament esbombat
i fumejant després què l’equip de seguretat recompost recollís les víctimes de
l’explosió i el de bombers hagués actuat apagant el foc causat pel projectil
rebut.
El capità s’havia salvat de
l’impacte del míssil perquè en el moment de l’atac descansava al seu cambrot
just rere la part afectada pel coet disparat per l’helicòpter Apache.
Això no ha passat, però podria
haver passat... En el context en el qual ens movem, pot passar qualsevol
cosa...
Sembla que el perill desapareixerà
demà. Hem deixat enrere el Corn d’Àfrica i el pas entre Somàlia i Iemen, la
zona més perillosa, i ja entrem en el Mar Roig navegant entre l’Eritrea i
l’Aràbia Saudí.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Agrairé comentaris